Release 13 forventes idriftsat den 6. maj 2025.
Der er foretaget en opdatering af koden bag NemLog-in Administration, som er selvbetjeningsløsningen for it-systemudbydere i NemLog-in. Hvis du mod forventning oplever problemer med løsningen efter opdateringen, hører vi gerne om det:
Send e-mail til NemLog-in Forvaltningen
Målgruppe: It-systemudbydere og teknisk administratorer
Organisationer, der har været afkoblet MitID Erhverv grundet ændringer i CVR-registret, kan nu gennemføre gentilslutning til MitID Erhverv. Gentilslutning foregår på samme måde som ved ny tilslutning.
Målgruppe: Brugerorganisationer
Release 1.4.1 er sat i drift den 12. marts 2025.
Det er nu muligt at signere dokumenter via servicen Underskrift og udstede certifikater i MitID Erhverv løsningen, hvis en bruger har specifikke specialtegn (fx ã eller´) i sit navn.
Målgruppe: Privat- og erhvervsbrugere
Det er nu muligt for en bruger at anvende op til 10 minutter på at signere et dokument i servicen Underskrift - og ikke længere 5 minutter, som har været tilfældet indtil nu.
Målgruppe: Privat- og erhvervsbrugere
Release 12 er idriftsat den 5. februar 2025.
Når brugere skifter brugernavn i MitID app’en, slår det i dag ikke igennem i MitID Erhverv. Dette kan skabe forvirring og usikkerhed både for brugeren selv og brugeradministrator, supporter osv., da det ser ud, som om den pågældende bruger handler på vegne af sit gamle brugernavn. Med denne ændring udvides den eksisterende synkronisering af status for MitID identifikationsmidler til også at opdatere MitID brugernavn.
Målgruppe: Brugere, Forvalter, Brugerorganisationer
Når en bruger i MitID Erhverv anmoder om en administratorrolle, sendes notifikation herom til organisationens brugeradministrator. Med denne ændring vil brugerens anmodning om en eller flere administratorroller sendes til organisationsadministratoren, som efter notificering herom kan håndtere forespørgslen.
Målgruppe: Brugerorganisationer, administratorer i MitID Erhverv
Release 11 blev sat i drift den 19. november 2024.
Det er nu muligt for Lokal IdP’er at angive lukkevinduer for brugen af Lokal IdP. Ændringen medfører, at organisationer som anvender Lokal IdP kan angive tidsintervaller og tilhørende brugervendt besked i forbindelse med eksempelvis servicevinduer m.m. Ændringen understøtter således, at brugeren ved valg af IdP ved log-in modtager en brugervendt besked og derved ikke dirigeres til den Lokale IdP.
Brugerorganisationens organisationsadministrator får mulighed for at angive lukke-intervaller og brugervendt besked under organisationens indstillinger i MitID Erhverv. Ved provisionering af ændring til log-in slår ændringen tidligst igennem 15 minutter efter ændringen.
Målgruppe: Brugerorganisationer med Lokal IdP
MitID Erhverv: Organisationsadministrator
Det bliver muligt at oprette fuldmagtspakker med særlige indstillinger, så en fuldmagtspakke kan afgrænses i forhold til fuldmagtsgiverens alder.
Endvidere kan en fuldmagtspakke konfigureres til alene at kunne tildeles af betroede medarbejdere under særlige forudsætninger.
Fx vil en betroet medarbejder i borgerservice - efter dokumentation i en særlig lægeerklæring - kunne oprette fuldmagt til forældremyndighedsindehavere til 15-17-årige funktionsnedsatte unge. Disse unge kan ikke give fuldmagt eller anmodes om fuldmagt, hvis de ikke er i stand til at forstå og overskue konsekvenserne af at oprette en fuldmagt. Men de kan heller ikke komme under værgemål, da de endnu ikke er myndige. Derved har de og deres pårørende hidtil været afskåret fra at benytte Digital Fuldmagt.
Lanceringen af den specifikke fuldmagt til forældremyndighedsindehavere til 15-17-årige funktionsnedsatte unge afventer plan fra Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Målgruppe: Forvalter, Betroet medarbejder, Borger
Ofte stillede spørgsmål om Digital Fuldmagt
I forbindelse med release 11 er designet af brugergrænsefladen i MitID Erhverv blevet forbedret i forhold til administration og tildeling af rettigheder, fuldmagter og brugergrupper for brugerorganisationer.
Målgruppe: Brugerorganisationer
Her er et overblik over slutbrugerrettede fejlrettelser:
Release 10 er sat i drift den 13. august 2024.
I den nuværende fuldmagtsløsning bliver afgiver og modtager af fuldmagter ikke notificeret, når en fuldmagt er ved at udløbe.
Dette ændres, således at der sendes besked, med relevante detaljer omkring pågældende fuldmagt, til både afgiver og modtager.
I besked til modtageren af fuldmagten indlejres et link således at brugeren kan tilgå oversigt over vedkommendes modtagne fuldmagter, hvorfra brugeren kan anmode om at forlænge modtaget fuldmagt efter fuldmagten er udløb.
Målgruppe: Brugere af fuldmagtsløsningen
Tidligere er der ikke fortaget validering af e-mail adresse ved udstedelse af certifikat i MitID Erhverv, dvs. man kan få udstedt et certifikat med en e-mail adresse, som man ikke har kontrol over.
Derfor er der indført validering af, at udstedende bruger (certifikatholder) har adgang til e-mail adressen, før man kan udstede certifikatet.
De brugerorganisationer som er etableret med Lokal IdP, og som dermed er NSIS eller eIDAS godkendt, vil kunne udføre lokal validering af de e-mails der er tildelt organisationens medarbejderne. Dette muliggøre at e-mail valideringen kan springes over I MitID Erhverv løsningen.
Målgruppe: Brugere af MitID Erhverv og brugerorganisationer med Lokal IdP.
Manuelle tilslutningssager til MitID Erhverv bliver sorteret efter det tidspunkt, hvor organisationen begyndte forberedelse af sagen. Dette ændres, så de fremover bliver sorteret efter dato hvor sagen er sat ”klar til behandling” første gang.
Dette vil medføre en mere korrekt behandling af de organisationer som har fremsendt den fornødne dokumentation i forhold til godkendelse af ledelsesrepræsentant og tilslutning til MitID Erhverv.
Målgruppe: indirekte de organisationer som manuelt skal godkendes ved tilslutning til MitID Erhverv.
Driftsstabiliserende tiltag samt fejlrettelser. Her er et overblik over slutbrugerrettede fejlrettelser:
Produkt |
Fejl |
Beskrivelse |
Rolle |
MitID Erhverv
|
Billeder i startguide vises ikke
|
Når man logger på MitID Erhverv og starter guiden som brugeradministrator, blev billederne ikke vist. |
Brugeradministrator |
MitID Erhverv |
Certifikater bliver markeret spærret præmaturt |
Der var situationer, hvor et certifikat var vist som spærret i MitID Erhverv selvom det ikke var spærret i CA. |
Bruger |
MitID Erhverv |
HTTP/5XX fra CA service resultere i HTTP/400 til IdM klient |
Alle kald der resultere i HTTP/5XX status fra tillidstjenester resultere i en HTTP/400 status til kalderen af MitID Erhverv. Særligt er IdM systemer der benytter EST snitfladen til udstedelse af persistente certifikater berørt. |
IdM brugerorganisationer |
MitID Erhverv |
Valider profil med MitID - problemer, når brugeren endnu ikke er aktiveret med privat MitID eller særskilt MitID
|
Der kunne opstå en fejl, hvis en bruger forsøgte at validere en brugerprofil der allerede var valideret. |
Bruger |
MitID Erhverv |
Aktivering som Ledelsesrepræsentant i MitID Erhverv kan fejle |
Der kan opstå en situation hvor man får en fejl, når en ledelsesrepræsentanten forsøger at aktivere sin profil i MitID Erhverv |
Ledelsesrepræsentant |
MitID Erhverv |
CPR overføres ikke til CA når udstedelse foretages via lokalt identifikationsmiddel |
Det medføre, at man efterfølgende ikke kan se, hvem der har udstedet certifikatet |
Bruger |
MitID Erhverv |
Fejl i visning af antal erhvervsfuldmagtsanmodninger |
Der blev altid vist 20 elementer pr. side, selvom bruger valgte 50 eller flere |
Bruger |
MitID Erhverv |
Bruger bliver ikke slettet |
Ved sletning af en rettighed, blev brugers rettighedstilknytningen, der peger på rollen, ikke slettet samtidigt. Dette er nu ændret, så tilknytningen slettes når rettigheden slettes. |
Bruger |
MitID Erhverv |
ATR fuldmagt tildelt organisation vises i historik for en bruger i organisationen |
Fuldmagt, afgivet af ATR, var synlig for organisationsadministrator, i historikken. |
Bruger |
MitID Erhverv |
Dublet af linie i "Modtagne erhvervsfuldmagter" når der tilføjes bruger |
Hver gang en bruger blev tilføjet til en erhvervsfuldmagt, fremkom en ekstra linje (dublet) i oversigten “Modtagne erhvervsfuldmagter” |
Bruger |
Tilslutning |
Anmelder kan ikke godkende en sag i rollen som bemyndiget |
Fejlen kunne opstå hvis en bruger, som er tilknyttet en igangværende tilslutning, efterfølgende bliver anført som ledelsesrepræsentant i CVR, åbner sagen igen. I den situation blev der bare vist en fejlkode. Nu tillader systemet at brugeren afsluttet tilslutningen. |
Ledelsesrepræsentant |
Fuldmagt |
Tjek for om bruger er mindreårige foretages kun på forsiden i Fuldmagt |
En kreativ, mindreårig bruger kunne omgå anmodningsflow i frontend. Der er nu indført en ekstra validering, så dette ikke længere er muligt. |
Bruger |
Fuldmagt |
Fejlagtig tekst om forlængelse af fuldmagten |
Tekst rettet, så den viser at det først er muligt at forlænge efter fuldmagt er udløbet. |
Bruger |
Fuldmagt |
Adresseopslag kan give forkert match med borger |
Ved afgivelse af fuldmagt til en borger kan man søge efter navn + adresse. Dette opslag kan derfor resultere i at fuldmagten gives til en forkert person, hvis der er flere med samme navn på samme adresse. |
Bruger |
Du kan følge status på digitaliser.dk
Release 9 kom i drift den 29. maj 2024.
Flere tjenesteudbydere har efterspurgt mulighed for at foretage autentifikationer af slutbrugere, uden at NemLog-in brokeren som sideeffekt etablerer en session med brugerens browser.
Denne funktionalitet er særligt relevant for mobile applikationer, herunder fx indrulleringsflows i native applikationer, der interagerer med NemLog-in via systembrowseren.
Målgruppe: It-systemudbyder
Første del ud af to backend dele i forhold til systemisk etablering af dataafgrænsninger i rettighedsstrukturen i brugeradministrationen (FBRS).
Dataafgrænsning af rettigheder vil på et senere tidspunkt (forventeligt ultimo 2024) kunne opsættes og afprøves af it-systemudbydere med behov for denne funktionalitet, og anvendes af slutbrugere i MitID Erhverv løsningen og Fuldmagt (forventeligt primo 2025).
Denne del til release 9 tilretter FBRS backend i forhold til forberedelse af it-systemudbyders tilslutning:
Masseimport af brugere fra csv-fil omskrives til at oprette brugere i MitID Erhverv, således at en brugeradministrator kan benytte den eksisterende bruger-import side med funktionalitet til redigering og masseaktivering af importerede brugere.
Målgruppe: Brugerorganisation / Brugeradministrator
MitID Erhvervs hjemmeside: Brugeradministrator
MitID Erhvervs hjemmeside: Vejledninger til aktivering
Formålet med denne løsningen er at gøre det lettere for brugerorganisationer (BO) med 8 certifikater at fremsøge og få overblik over deres organisations- og systemcertifikater ifm. fx administration af eksisterende certifikater samt bestilling af nye certifikater.
Funktionaliteten vil særligt give stor værdi for BO’ere med mange certifikater. Løsningen omhandler organisations- og systemcertifikater, og ikke brugercertifikater.
BO får mulighed for at:
Målgruppe: Brugerorganisation / Brugeradministrator
MitID Erhvervs hjemmeside: Certifikater
MitID Erhvervs hjemmeside: Brugeradministrator
Driftsstabiliserende tiltag samt back-end fejlrettelser.
Du kan følge status på digitaliser.dkReleaset kom i drift den 21. februar 2024
Når en slutbruger logger ind på tjeneste via en sub-broker (herunder gateway) tilsluttet NemLog-in, er det i dag sub-brokerens statiske MitID alias, som vises i log-in-klienten (fx ’Unilogin’). Brugeren kan dermed ikke i log-in-situationen se, hvilken tjeneste der logges ind på.
For at sikre større transparens for slutbrugere ønskes der mulighed for, at sub-brokere og gateway-leverandører kan medsende den bagvedliggende tjenesteudbyders navn dynamisk i deres autentifikationsforespørgsel, og at NemLog-in herefter kan benytte dette til at konfigurere reference teksten i MitID klienten. Herved vil både sub-brokerens MitID alias og tjenesteudbydernavnet være synlige for brugeren.
Målgruppe: Broker
Afsnittet "Tjenesteudbydernavn i klienten" på siden om Produktionsmiljøet
Afsnittet "Tjenesteudbydernavn i klienten" på siden om Integrationstestmiljøet
Afsnittet "Tjenesteudbydernavn i klienten" på siden om Pre-produktionsmiljøet
Denne ændring udvider betalingsmodellen i overensstemmelse med bekendtgørelsen om tilrådighedsstillelse og anvendelse af MitID-løsningen og NemLog-in for offentlige myndigheder og offentligretlige organer. Opsummeret sker det ved:
Ovenstående sikrer, at organisationerne opnår adgang til at opsætte de korrekte typer af tjenester samt gør det muligt at adskille fakturering af transaktioner og udviklingsbidrag.
Målgruppe: It-systemudbyder / Broker
Priser og services for offentlige organisationer
Priser og services for private organisationer
Oprettelse og administration af it-systemer
Private aktører vil med denne ændring få mulighed for at afgøre, om en given underskriver er tildelt et specifikt CPR-nummer. Dette sker ved brug af ny match tjeneste, CPRMatchesSigner.
Tjenesten udstilles som en del af den eksisterende UUID-match portefølje, som er en del af EIA-frontend-komponenten Nemlogin.EIA.Webservices.
CPRMatchesSigner tager subject serial number (SSN) fra signeringscertifikat og et CPR-nummer som input.
Målgruppe: It-systemudbyder / Broker
Eksisterende testklient modnes så den kan udstilles til eksterne udviklere, der ønsker at integrere med NemLog-ins opslagstjenester, således at testklient kan opnå status af referenceklient.
Funktionelt er der ikke blevet tilføjet nogen ny funktionalitet til den eksisterende testklient, men denne er tilpasset så den er mere anvendelig for udviklere der ønsker at integrere med opslagstjenesterne i NemLog-in.
Den eksisterende referenceklient tilpasses således at det er overskueligt hvilke skridt der er involveret i kald af opslagstjenester. Referenceklient vil inkludere kald af alle eksisterende endepunkter i LookupService, herunder PID-CPR, CPR-PID, RID-CPR, SubjectSerialNumber-RID, SubjectSerialNumber-CPRUUID, SubjectSerialNumber-CPR og PidMatchesCpr.
Der vil fortsat blive benyttet opsætning af konfiguration vha. kode og OIO IDWS NuGet pakker, mens koden skilles i to uafhængige eksempler, et for SOAP og et for REST. Benyttes koden, der publiceres, uændret peges på IntTest-benet af DevTest4-/Beta-test-miljøet.
Målgruppe: It-systemudbyder / Broker
Det er nu muligt for Administrator for Organisationen og Administrator for it-systemudbyder, at:
Målgruppe: It-systemudbyder / Brugerorganisationer
I forbindelse med at en teknisk administrator ser og administrerer oplysninger om en IT-systemudbyder ønskes det at vedkommende kan se, hvem der er udpeget som administrator for it-systemudbyder. Disse oplysninger er tilgængelige i den eksisterende løsning for brugere med andre roller, eksempelvis hvis man logger ind som administrator for it-systemudbyder. Via denne ændring bliver oplysningerne ligeledes tilgængelige for den tekniske administrator.
Målgruppe: It-systemudbyder
I den nuværende løsning er adgangen til handlinger, dvs. menupunkter under sektionen ’Løs opgaver’, sammenblandet for integrations- og produktionsmiljøet i forbindelse med at der arbejdes med en Systembruger.
De brugere der er berørt heraf er iflg. Systemdokumentationen KFOBS Administrator, Service Provider Technical Administrator og User Oranization Technical Administrator.
Eftersom flere af handlingerne relaterer sig til netop et af miljøerne bliver disse via denne ændring adskilt så det afhænger af hvilket miljø brugeren aktivt har valgt at arbejder med. Derudover opsplittes de oplysninger der skal indtastes i dialogen så dette også afspejler hvilket miljø der er ved at blive opsat. Dette modsvarer systemets opførsel i andre sammenhænge og forsimpler brugeroplevelsen.
Målgruppe: It-systemudbyder
Hidtil har private brokere har ikke samme adgang til CPR-numre for slutbrugere, som offentlige brokere. Denne forskel i adgang til CPR-numre medfører en forskel i adgangen til ATR (Authorized To Represent/Privat til Erhverv) identiteter i EIAs IdentityService. Det forudsættes i dag at private brokere fremsender CPR-nummer på slutbrugeren for at få udleveret ATR identiteter.
Med denne løsning er det blevet muligt, at give brokere mulighed for at slå ATR identiteter op via EIAs IdentityService uden at brokeren først skal indhente et CPR-nummer fra slutbrugeren.
Målgruppe: Broker
Hidtil har brugere (It-systemudbyder) været faktureret hver måned for brug af NemLog-in. Dette kan være småbeløb på under 1 kr. Bruger ønsker at de først faktureres når beløbet er højere. NemLog-in foreslår at der først sendes en faktura når beløbet er på kr. 200 eller derover.
Målgruppe: It-systemudbyder
Ofte stillede spørgsmål om fakturering
Questions and answers to your invoice på engelsk
Signeringsflowet simplificeres ved at slå 2 trin i flowet sammen. Det betyder, at i stedet for 4 trin, kommer der med denne ændring til at være 3 trin.
Ændringen består i at flytte ”accept af vilkår” fra en selvstændig side til at være på samme side som ”Underskriv” knappen.
Målgruppe: It-systemudbyder / Broker / Slutbrugere
Med denne ændring, gives der mulighed for at teste MitID Erhverv i integrationstestmiljøet, herunder blandt andet certifikatudstedelse og IdM API. Der henvises til opdateret vejledning for deltaljer.
Målgruppe: It-systemudbyder / Broker / Brugerorganisation
Integrationstestmiljøet for NemLog-in
Testorganisation i integrationstestmiljøet på MitID-Erhverv.dk
Hidtil har det ikke været muligt for en brugerorganisation at straks-opretter og aktiverer en erhvervsidentitet, der kun har Lokal IdP som identifikationsmiddel, og give vedkommende mulighed for at kunne signere.
Med denne ændring er der derfor blevet åbnet op for at kunne tillade signering for disse brugere, enten ved at validere identitetens forbindelse til den fysiske person gennem autentifikation med privat MitID, eller, for eIDAS godkendte organisationer, ved at angive at brugeren er identitetssikret i henhold til eIDAS 24.1 processerne.
Målgruppe: Brugerorganisationer / Lokal IdP
Med nærværende løsning vil det ikke længere være nødvendigt for organisationsadministratorer at benytte NemLog-in Brugeradministration til forvaltning af betroede medarbejdere, ligesom det ikke er nødvendigt for forvalter at administrere betroede organisationer via NemLog-in Brugeradministration. I stedet vil dette kunne ske direkte i MitID Erhverv.
Målgruppe: Brugerorganisationer (betroede organisationer) / Forvalter
Der er tilføjet tidsstempel (klokkeslæt og dato for handlingen) samt hvem som har foretaget sletningen af en eller flere brugere.
Målgruppe: Brugerorganisation
Der er foretaget en udvidelse af de oplysninger en bruger kan se under vedkommendes egen brugerprofil under ”Min Profil” i MitID Erhverv.
Det er fremadrettet muligt for brugeren at se sit RID eller UUID under ens brugerprofil.
Målgruppe: MitID Erhverv brugere
En fuldmagtsgiver har nu mulighed for at filtre på fuldmagter, der kun er relevant for personens bopælskommune.
Målgruppe: Tjenesteudbydere / Slutbrugere (privatpersoner og MitID privat til erhverv)
Afsnittet "Hvad kan jeg oprette en fuldmagt til?" på siden om Digital Fuldmagt på borger.dk
Driftsstabiliserende tiltag samt back-end fejlrettelser.
Du kan følge status på digitaliser.dk.
Releaset er planlagt til den 24. september 2023
Formålet med ændringen er, at anvise en måde at give private tjenesteudbydere adgang til brugeres CPR-numre, der ikke omfatter samtykke og udlevering af attributten i autentifikationssvar.
I stedet ønskes en løsning, der betjener sig af en match-tjeneste. I den midlertidige løsning anvendes NemID PID-CPR match og det udnyttes, at der fortsat registreres PID for alle private brugere af løsningen, også brugere, der kun anvender MitID.
I den blivende løsning erstattes brugen af NemID PID-CPR match med en ny match-tjeneste, Subject-CPR-match. Denne tjeneste kan anvendes til at matche OIOSAML3 Subject NameID med CPR.
Log-in komponentens brugergrænseflade er opdateret, så den nu også understøtter det grønlandske sprog. Der kan således vælges imellem i alt 3 sprog: dansk, engelsk og grønlandsk (information om driftsstatus oversættes ikke).
Understøttelse af grønlandsk består af 2 dele. Del 1 omhandler den nødvendige funktionalitet til at håndtere grønlandsk. Del 2 inkluderer selve de grønlandske tekster, der vil blive testet og lagt ind i systemet efterfølgende.
Del 1 er inkluderet i R7 (vil dog være skjult indtil del 2 er klar kort efter).
Organisationer tilsluttet MitID Erhverv skal have mulighed for at oprette brugere, der ikke har et CPR-nummer, fx udenlandske medarbejdere.
Disse brugere skal kunne aktivere deres erhvervsidentitet med et privat MitID uden CPR i MitID Erhverv løsningen. Brugere uden CPR skal kunne oprette en erhvervsidentitet og kunne logge ind med særskilte MitID identifikationsmidler.
Mange organisationer i Danmark har udenlandske medarbejdere, som agerer på organisationens vegne i digitale selvbetjeningsløsninger. Løsningen bygger på MitID’s identitetssikring af fysiske personer uden CPR på sikkerhedsniveau Betydelig via P-kode og ansigtsscanning i MitID App eller ved fremmøde. Få mere information her:
https://mitid-erhverv.dk/info/generel/udenlandske.brugere/ERST-simulatoren (også omtalt CVR-simulatoren) giver fremover mulighed for at beskytte testdata med et password, således andre brugere af simulatoren ikke kan ændre de pågældende data.
Løsningen understøtter fremover, at CPR-skift håndteres automatisk fremfor manuelt, når en borger skifter CPR nummer, og mindsker dermed risiko for fejl.
Løsningen er opdateret så MeMo-formattet i Næste Generation af Digital Post (NgDP) bliver understøttet. Dermed er løsningen forberedt på udfasningen af DP2 november 2023.
Ændringen består i en opdatering af den komponent, der har ansvaret for at aflevere meddelelser til NgDP samt at adressere afledte konsekvenser heraf.
Tilslutning til MitID Erhverv er opdateret, så det fremover er muligt at sætte et tilslutningsforløb til manuel behandling for de organisationer, der systemisk er sat til fast track eller potentiel fast track, hvor der er registret en ledelsesrepræsentant.
Hvis en organisations ledelsesrepræsentant ikke har MitID, kan vedkommende kontakte support, som vil tilføje organisationens CVR til en undtagelsesliste. Derefter vil det være muligt under tilslutningsforløbet for en anmelder at angive, at ledelsesrepræsentanten ikke har MitID hvorefter organisationen vil overgå til et manuelt tilslutningsforløb.
Driftsstabiliserende tiltag samt fejlrettelser.
Følgende fejlrettelser gennemføres med release 7.1 den 29. november 2023.
NemID blev udfaset med udgangen af oktober 2023, men teksterne i Digital Fuldmagt afspejler ikke overgangen til MitID. Med denne ændring erstattes NemID teksterne med MitID tekster i fuldmagtsløsningen.
Muligheden for grønlandsk sprogvalg aktiveres, således at login og signering kan foretages i en Grønlandsk sprogvariant.
Der er implementeret en UUID/CPR cache, der er et forberedende tiltag til kommende performanceforbedrende ændring. Den kommende ændring vil gøre brug af UUID/CPR cachen og vil dermed forbedre performance.
Fjernelse af adgangen til det gamle tilslutningsforløb for Digital Post. Denne release er et quick fix, der fjerner siden, således at man møder en 404. fejl. Den endelige løsning som fjerne alt relateret til det gamle tilslutningsforløb bliver leveret i det kommende release 8.
Driftsstabiliserende tiltag samt back-end fejlrettelser. Du kan følge status på Digitalisér.dk:
Digitalisér.dk: NemLog-in og MitID ErhvervHvis du trykker på knappen ”Accepter cookies”, accepterer du, at vi og vores leverandør sætter cookies til brug for statistik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Det kan du gøre ved at følge linket til siden om cookies nederst på hjemmesiden. Hvis du trykker på knappen ”Nej tak til cookies”, sætter vi ikke cookies til statistik. Vi anvender stadig en nødvendig cookie til at huske dit valg.
Ændr dine cookiepræferencer og læs mere om cookies, der er brugt på denne hjemmeside
Læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores privatlivspolitik